حضور رایزنی فرهنگی در نمایشگاه بین المللی کتاب تایلند

نمایشگاه‌های کتاب ملی و بین‌المللی بانکوک از 29 مارس تا 8 آوریل 2024 در مرکز همایش‌های ملکه سیریکیت برگزار می‌شود

نمایشگاه‌های کتاب ملی و بین‌المللی بانکوک از 29 مارس تا 8 آوریل 2024 در مرکز همایش‌های ملکه سیریکیت برگزار می‌شود . رایزنی فرهنگی در غرفه B17 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود با توجه به اطلاع رسانی هایی که توسط رایزنی فرهنگی انجام شده بود امسال برای اولین بار علاوه بر رایزنی فرهنگی نماینده وزارت ارشاد نیز در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که این خود بعد از سالها حضور ایران را نسبت به سنوات قبل پررنگ تر خواهد کرد . همچنین علاوه بر حضور در نمایشگاه رایزنی فرهنگی درخواست های متعددی از ناشرین تایلندی برای همکاری و برگزاری جلسات در نمایشگاه دریافت نموده که از این فرصت میتوان برای فعالیت های انتشاراتی در طول سال بهره برد .

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بانکوک (Bangkok International Book Fair - BKKIBF)، بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در تایلند است و به‌عنوان مرکز پویای عرصه ادبی جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود و هر ساله پذیرای حدود ۲ میلیون نفر بازدیدکننده و ۴۰۰ غرفه‌دار، از جمله نمایندگان بین‌المللی بوده و در آخرین دوره نمایشگاه  فروشی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار آمریکا را رقم زده است . این نمایشگاه فراتر از یک رویداد ادبی است و علاوه بر نمایشگاه بازاری پررونق برای کتاب محسوب می‌شود. تعهد برگزارکنندگان این نمایشگاه به ترویج مطالعه و پرورش یک فرهنگ فراگیر خواندن، از طریق برگزاری بیش از ۱۰۰ فعالیت جذاب، اجرای فرهنگی، کنفرانس‌های علمی و تجارت حق امتیاز، مشهود است.

در این دوره از نمایشگاه یش از 1 میلیون جلد کتاب از 330 ناشر در 900 غرفه عرضه خواهد شد.موضوع این دوره از نمایشگاه "المپیک کتاب" است.7 بخش مختلف برای ارائه کتاب‌ها در نظر گرفته شده است: رمان و ادبیات، کمیک و کتاب‌های نوجوانان، کتاب‌های کودکان و آموزشی، کتاب‌های خارجی، کتاب‌های عمومی، کتاب‌های قدیمی و رسانه های غیرچاپی .بیش از 100 فعالیت مختلف، از جمله نشست‌های نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های سرگرم‌کننده برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه از ساعت 10 صبح تا 9 شب بازدید کنند.

منبع : https://pubat.or.th/bangkok-international-book-fair-2024/

کد خبر 18994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =